Öncelikle şunu söylemeliyim ki Rahmi Koch Müzesi’ni tanıtacağım için çok heyecanlıyım ve genel olarak yazımı yazarken hevesim çok azdı çünkü bir yere gittiğinizde ve çok fazla beklentiniz olmadığında, müzelere o duygu ve düşünceyle gidiyorsunuz, müzede beklenti belli. Neler olup bittiğini biliyorsun ve onu yakından görmek ve güzel bir gün geçirmek için zaman ayırıyorsun ama emin ol burası böyle bir yer değil. Beklentilerin üzerine çık.. gel biraz çık, biraz daha gel.. peki, yakınsın sanırım. Çok mütevazi bir site olduğu için burası hakkında detaylı bilgi alamıyorsunuz ama maalesef o kadar mütevazi olamıyorum.
İçerik Tablosu
Rahmi Koç Müzesi’nde yaptığımız özel bir çekim
Müzeye gitmeden önce bu videoyu mutlaka izleyin. keyifle izleyin. 🙂 Lütfen daha fazla gelecek videolar için bizi motive edin. YouTube kanalımıza abone olun.
Rahmi Koç Müzesi Tarihi
1994 yılında ziyarete açılan Rahmi M. Koç Müzesi, Haliç’in kuzey kıyısında Hasköy semtinde yer almaktadır. Bugün yaklaşık 27 bin metrekarelik bir alana sahip olan müze üç ana bölümden oluşuyor.
Tarihi Lingerhan Binası
Osmanlılarda gemiyi onarmak ve nihayet demirlemek için denize atılan zincire Lenger, bu zincirin yapıldığı yere de Lengerhane denirdi. Bizans döneminde başka amaçlarla yapılmış bir binanın temelleri üzerine inşa edilen Osmanlı Lengerhanesi, Sultan III.
Müzenin özel tarihi 1991 yılında Rahmi M. Müze Vakfı’nın satın alınmasıyla başlar. Koch, Tarihi Lingerhan Binası’nda. Kurum tarafından d. Bülent Bulgurlu koordinatörlüğünde restorasyon çalışmaları titizlikle yürütüldükten sonra, müze Aralık 1994’te ziyarete açıldı.
Yaklaşık 2.100 metrekarelik dikdörtgen arsa, ahşap çatılı ve taş duvarlı küçük bir bina olan tarihi Lengerhane’yi içeriyor. İç avlunun ve bunların oluşturduğu dış mekanın özünden ödün vermeden gerçekleştirilen müze tasarımında, ziyaretçilere sergilenecek nesnelerle birlikte yapıların dokusunu hissettirmeyi amaçlıyor.
Tarihi Hasköy Tersanesi
Kısa bir süre sonra, teşhir alanlarının Rahmi M. Koç Müzesi koleksiyonuna yetmemesi nedeniyle Lengerhane’nin tam karşısında yıkılan Hasköy Tersanesi satın alınmış ve 2001 yılında bu bölümün restorasyonu tamamlanmıştır. Endüstriyel anıtlar açısından Lengerhane’den daha az önemli olmayan, 11 bin metrekarelik bir alan üzerinde. Arazinin üç tarafını büyük bir U şeklinde çevreleyen on dört bina, aslına sadık kalınarak restore edildi.
Hasköy Tersanesi 1861 yılında Hayriye Şirketi tarafından kendi gemi bakım ve onarımı için kurulmuştur. Atölye tasarımında başlangıçta birkaç binadan oluşan tersane, zamanla imkanlar ölçüsünde genişletildi. İlk olarak tersanede 45 metrelik ahşap bir yürüyüş yolu kurulur ve çekme kuvveti buharla çalışan bir ırgat tarafından sağlanır. Bu elektrikli vinç 1910 yılında imal edilirken, 75 ve 76 numaralı bacaları taşıyan şehir hattı 1938 yılında buraya yapılmıştır. Sonraki yıllarda, nakliye ile ilgili yapısal değişikliklere bağlı olarak Hasköy Tersanesi 1980’li yıllara kadar sık sık değiştirilmiştir.
Bir döneme ışık tutan bu yapılar, Kasım 1996’da Rahmi M. Müze Vakfı tarafından satın alındığında terk edilmiş. Hasköy tersanesi d. Bülent Bulgurlu başkanlığında yürütülen restorasyon çalışmasının ardından yapıların alan ve yüksekliklerine göre müzenin işlevleri belirlendi.
Açık sergi alanı
Rahmi M. Müzesi koleksiyonunun bir kısmı sergileniyor. Otobüs, Hasquie Caddesi’ndeki ana girişten Haliç’e kadar uzanan açık alanda ziyaretçilerin ilgisini çekiyor. Haliç’te demirleyen Fenerbahçe Vapuru ve TCG Uluçalireis Denizaltısı kadar klasik otomobiller, dev Turgut Alp Vinci, B-24 Liberator ve diğer uçaklar da müzenin koleksiyonunda yer alıyor.
Rahmi Koç Müzesi’nde neler var?
Başlamak için, burada ne olduğuna bir göz atalım. Kısacası hızlı saymak gerekirse; Klasik arabalar, eski trenler, klasik uçaklar, Fenerbahçe Vapuru, denizaltı (bildiğiniz büyük denizaltı), bilimsel aletler, eski bilgisayarlar, sergiler, keşif alanı Üstelik bunların minyatürleri ve daha fazlası bu müzede. Müze o kadar büyük ki, birkaç ayrı bölümden oluşuyor. hatta Haliç Turu, Nostalji Demiryolu Yolculuğu Hatta var, yani kimse bir müzeden pek bir şey bekleyemez, Türkçe olarak artık yok bile, çeşitliliği var diyebilirsiniz. Burada bir gün geçirmenizi şiddetle tavsiye ederim.
Müzede sadece bunlar yok elbette:
gruplar: Atatürk Dairesi, Kara Taşımacılığı, Demiryolu Taşımacılığı, Deniz Taşımacılığı, Havacılık, Tipo Baskı Atölyesi, Yaşam Tarihi, Makineler, Haberleşme, Bilimsel Aletler, Modeller ve Oyuncaklar.
Müzede eğitim: İlkokul eğitim projesi, anaokulu eğitim projesi, fen ve teknoloji atölyesi öğretim projesi, renkli matematikçi, bakım onarım atölyeleri öğretim projesi, hafta sonu eğitim atölyeleri ve gezici müze ve müze.
Mekan kiralama: Kurumsal etkinlikler, çekimler, doğum günü kutlamaları.
Rahmi M. Müzesi’ndeki diğer mekanlara kısaca bir göz atalım.
TCG Ulucalireis denizaltısı
Denizaltı, 1944 yılında Portsmouth Tersanesi’nde USS THORNBACK sınıfı TENCH (SS-418), 93 metre uzunluğunda ve 2.400 ton olarak inşa edildi. II. Dünya Savaşı sırasında Japonya’ya karşı aktif görevden alınana kadar hizmet etti ve 1946’da Yedek Filo’ya katıldı. 1950’lerin başında Gruppy’nin en iyi yenilemelerine tanık olduktan sonra 1953’te yeniden başladı.
USS Dikeni2 Temmuz 1971’de Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’na katıldı ve TCG Uluçalireis adı ve S-338 plaka numarası verildi. 2001 yılında müzeye devredilmeden önce 30 yıl Türkiye Cumhuriyeti’ne değerli hizmetler vermiştir. Bir dönem Deniz Kuvvetleri Komutanlığı tarafından ödüllendirilmiştir.
Denizaltı rehber eşliğinde gezilebilir. Denizaltı gezileri maksimum 14 kişi ile sınırlıdır. Ziyaretinizi planlarken, kural olarak 6 yaşından büyük çocukların denizaltı turuna refakatçileri ile katılabileceğini unutmayın. 12 yaş ve üzeri Refakatsiz Denizaltı Turuna katılabilir. Klostrofobi, kalp hastalığı ve astımı olan ziyaretçiler için önerilmez. Denizaltıda merdiven ve asansör bulunmadığından engelli ziyaretçiler için uygun değildir. Bilet gişesinden tur hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Çok Fenerbahçe
Fenerbahçe Vapuru, 1952 yılında eşi Dolmabahçe Vapuru ile İskoçya’nın Glasgow kentindeki William Denny & Brothers Dumbarton’ın tezgahlarında inşa edildi. “Bahçe tipi” vapurların bir üyesi olan vapur, 14 Mayıs 1953’te Company-i Hayriye’de (şimdiki Türk Denizcilik Şirketleri) hizmete girdi. Uzun yıllardır Sirkeci-Adalar-Yalova-Çınarcık arasında sefer yapan feribot, Veda Turu olarak adlandırılan son seferini 22 Aralık 2008’de yaptı. Saatte 18 mil hıza sahip saat çift kurmalı olup, masif bacası ve özellikle ahşap aksamları ile göz doldurmaktadır.
2009 yılında Rahmi M. Koç Müzesi’ne gelişinden bu yana müze vapuru olarak ziyarete açılan Fenerbahçe Vapuru, müzede geçici sergilere ve eğitim etkinliklerine ev sahipliği yaparken, nostaljik kafesinde ziyaretçilerine eğlenceli anlar yaşatıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından bir süreliğine verildi.
Rahmi Koç Müzesi’nde Tekne ile Haliç Turları
Rosalie’nin Hafta Sonu Buharlı Römorkör
Rosalie, dünyanın bilinen en eski buharlı lokomotiflerinden biridir. Gemi, Torpedisten Konsorsiyumu’nun talebi üzerine Kinderdijk J & K Smit Tersanesi tarafından “Den Briel” adı altında 1873 yılında inşa edildi. Orijinal 95 hp kurulu buhar motoru sayesinde türünün tek örneğidir.
1924’ten 2013’e kadar farklı sahipler için farklı isimlerle lokomotif olarak hizmet vermiştir. İlkbahar ve yaz aylarında havalar müsait olduğunda ziyaretçilerimiz bu römorkör ile Haliç’i gezebilirler.
Hafta Sonları Harbour 2 Buharlı Römorkör
1935 yılında Hollanda’da üretilen ve 1990 yılına kadar İstanbul Liman Başkanlığı tarafından kullanılan Port 2, 1991 yılında müze tarafından restore edilmiştir.
Bu tekne 19 metre boyunda ve 50 ton ağırlığında olup 170 hp üçlü buhar motoruyla çalışmaktadır. Port 2’yi steam ile çalışır durumda görebilirsiniz.
Haftanın gün sayısı Ostrorog
Restore edilen Kont Ostorg balıkçı teknesi, Haliç’teki yolculuklarında 12 kişiyi rahatlıkla ağırlayabiliyordu.
Nostalji Demiryolu Yolculuğu
Hafta sonları, Haliç kıyısındaki dar hatlı bir demiryolu üzerinde çalışan nostaljik bir trenle Haliç boyunca kısa bir yolculuk yapılır. Ücretsiz biniş yapan 45 kişilik trenler için bilet gişesinden rezervasyon yapılıyor.
Rahmi Koç Müzesi’nde ne yiyip içiyorsunuz?
Sabah kahvaltısını Fenerbahçe teknesinde yapabilir, akşam yemeğini deniz manzarası eşliğinde yiyebilirsiniz. Ya da müzenin bahçesindeki Coca-cola cart konseptinde kendi çayınızı yudumlayabilir ve fast food yemeklerinin tadını çıkarabilirsiniz. Fiyatlar çok ucuz.
Rahmi Koç Müzesi Saatleri
Müze salıdan pazara aşağıdaki saatlerde açıktır: Müze pazartesi günleri kapalıdır.
Salı günü – Cuma günleri
10:00 – 17:30
Cumartesi – Pazar ve resmi tatiller
10:00 – 19:00 (1 Ekim – 31 Mart)
10:00-20:00 (1 Nisan – 30 Eylül)
özel günler: Müze her yıl dini bayramların ilk günü olan 31 Aralık ve 1 Ocak arifesinde kapalıdır.
Rahmi Koç Müzesi Giriş Ücreti
yetişkinler: 40 Türk lirası. Öğrenci: 20 Türk lirası.
denizaltı: Geçici olarak kapatıldı.
Küreyi keşfetmek: Yetişkin: 20 TL – Öğrenci: 15 TL.
MüzeKart + Özellik: Müzekart + sahiplerine bilet fiyatına %20 indirim uygulanır.
Rahmi Koch Müzesi nerede ve nasıl gidilir?
Tebük: Rahmi M. Koç Müzesi Hasköy Cad. No.: 5 Hasköy 34445 / İstanbul
telefon: 0212369 66 00
Toplu taşıma: 110 araç kapasiteli ücretsiz otoparkımız mevcuttur.
İETT Otobüs Hatları
kırmızı minare durağı
47 – Eminönü – Yeşilpınar
47E Eminönü – Binevler
47E Eminönü – Güzeltepe
47N Eminönü – Noor’un web sitesi
54HT Hasköy – Taksim – Mecidiyeköy
54HŞ Hasköy – Şişli – Taksim
36T Bölümü – Cebeci
minibüs: Çeçenya – Alibeköy hattı
deniz yolu: Şehir Hatları, Üsküdar – Eyüp Hattı Vapurları.
Metrobüs: Halicioğlu İstasyonu
Rahmi Koç Müzesi Resimleri
Rahmi Koç Müzesi Çizimi
Diğer gönderilerimize göz at
- Büyükada plajları ve giriş ücretleri hakkında bilgiler
- Konya’da Gezilecek Yerler Listesi | En İyi 20 Yeri Keşfet!
- Küçük Samanlık Koyu Plajı Özellikleri (Nereye, Nasıl Gidilir, Giriş Ücreti)
- Portekiz’de gezilecek yerler
- Akarlar sel ve gezilecek yerler – Karasu / Sakarya
- Tarsus
- Dolmabahçe Camii – Bezm-i Alem Valide Sultan Camii